Dag 11| van Kyoto naar Koyasan

28 juli 2019 - Koyasan, Japan

Ik maak even een ‘sprongetje’ naar vandaag: zondag 28 juli. We zijn al vanaf vanmorgen 7:30 onderweg vanuit Kyoto. Een reis met zeven overstappen van metro, treinen, Expressline, bus en kabelbaan om uiteindelijk hoog in de bergen uit te komen.

Aangezien we daar in een tempel overnachten, zal ik tijd genoeg hebben om een inhaalslag  te maken met de verhalen over onze bijzondere belevenissen. Het is een ‘non-stop intensieve reis:’ korte nachten, lopen en klimmen, veel indrukken. We hebben het heel goed, maar zó druk dat als we in de avond ‘thuiskomen’ in de hotels, ik te moe ben om nog te schrijven. Ik ben al een paar keer in slaap gevallen boven mijn blog...

Ik kijk erg uit naar het verblijf in deze ‘shukubo’ ook al is deze overnachting waarschijnlijk de meest primitieve van de reis. We slapen op tatami’s en futons in kamers met wanden van rijstpapier. Het diner en het ontbijt worden verzorgd door de monnik die onze gastheer is, alles vegetarisch en nu gaat het toch echt eten op de grond worden voor Joost!

Morgenvroeg om 6:30 uur worden we gewekt door het het chanten van sutras in de tempel en is er een gebedsdienst die we bij mogen wonen.

Ik ga jullie er morgen tijdens de terugreis in de trein alles over vertellen. Want op de berg hebben we natuurlijk geen WiFi. Nu ga ik genieten van het prachtige uitzicht. De nevel hangt nog tussen de bergen waardoor het kleurverloop van donkergrijs naar wit een onvoorstelbare diepte laat zien, ik tel nu al wel zo’n tien lagen in de bergketen die steeds dichterbij komt. Prachtig!

1. Sara de Kort:
    28 juli 2019
    Wauw!!! Dat lijkt me een prachtige plek!
  2. Willemijn:
    28 juli 2019
    Dat gaat een typisch Japanse overnachting worden. Het lijkt me heerlijk om wakker gezongen te worden morgen. Enjoy!
  3. Willemijn:
    En? Lekker geslapen?
  4. Margo:
    30 juli 2019
    Heerlijk geslapen! Ik moet wel bekennen dat ik voor mijn rug twee extra futons heb gekregen, dus ik was een soort van prinses op de erwt, zonder erwt.
  5. N.C.M. Jacobs:
    29 juli 2019
    Ha Margo, wat een prachtige belevenissen!
    Hartelijke groet, ook aan Joost en Krije.
    Voorspoedige terugreis allen!
  6. Wilma en Andries:
    29 juli 2019
    Wat een bijzondere reis! We komen een keer langs voor alle foto's en verhalen, als jullie thuis zijn.